"MOTERŲ PATYRUSIŲ SMURTĄ ŠEIMOJE PSICHOSOCIALINĖS PROBLEMOS" -
Sociologija - Diplominis
Turinys:
ĮVADAS
SMURTAS PRIEŠ MOTERIS ŠEIMOJE, KAIP SOCIALINIS REIŠKINYS
Smurto prieš moteris samprata
Smurto rūšys
Smurto prieš moteris šeimoje kilmė ir priežastys
Smurto padariniai tolimesniam moters gyvenimui
Smurto, prieš moteris šeimoje, prevencija
Socialinė pagalba dirbant su smurtą patyrusiomis moterimis
SMURTĄ ŠEIMOJE PATYRUSIŲ MOTERŲ PSICHOSOCIALINIŲ PROBLEMŲ TYRIMAS
Tyrimo organizavimo metodika
Tyrimo rezultatų analizė
IŠVADOS IR SIŪLYMAI
LITERATŪROS IR KITŲ INFORMACIJOS ŠALTINIŲ SĄRAŠAS
SANTRAUKA.
SANTRAUKA(SUMMARY)
PRIEDAI
ĮVADAS
Šeimą galima vadinti ne tik pagrindine visuomenės ląstele, bet ir valstybės pagrindu. Meile spinduliuojantis ir gyvastingas šeimos lizdas yra ateities visuomenės psichinės ir dorinės sveikatos pagrindas. Kartais tenka išsklaidyti mitą, jog šeima yra saugus prieglobstis visiems jos nariams ir turi paslėptų problemų. Viena iš jų – tai ,,buitinis smurtas”.
Problemos aktualumas. Smurtas šeimoje yra kompleksinė problema. Tai itin opi tema, visuomenės rykštė, turinti didžiulių ekonominių, socialinių, asmeninių padarinių. Prievarta prieš moterį šeimoje apima emocinės, ekonominės, seksualinės ir fizinės prievartos prieš moterį formas, be to, sukuria kitų šeimos narių prievartos šeimoje galimybę. Ji riboja ne tik moters fizinę ir socialinę veiklą, sukelia fizines ir emocines kančias, bet taip pat sutrikdo šeimos funkcionavimą ir riboja moters visuomeninės veiklos galimybes. Apie smurtą šiandien mes kalbame vis dažniau. Smurtas egzistuoja ne tik gatvėse, žurnaluose, kompiuteriniuose žaidimuose, deja, jis egzistuoja ir šeimose. Visuotinai priimta, kad smurtas prieš moteris tiek viešajame, tiek privačiąjame gyvenime yra žmogaus teisių pažeidimas ir viena iš pagrindinių kliūčių, trukdančių pasiekti lyčių lygybės tikslų. Nevyriausybinių organizacijų duomenimis, nuo smurto šeimoje kasmet Lietuvoje žūva apie 20 moterų. Policijos departamento informacija rodo, kad iškvietimų dėl konfliktų namuose per metus būna per 40 tūkstančių. Smurtas šeimoje nepriklauso nuo socialinės padėties, religijos, seksualinės orientacijos ar etninės kilmės.
Naujumas. Praėjusių metų gruodžio 15 dieną įsigaliojo Apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatymas, kuriuo siekiama sutramdyti smurtą šeimoje ir neleisti smurtavusiam asmeniui išvengti atsakomybės už savo veiksmus. Šio įstatymo paskirtis ginti asmenis nuo smurto artimoje aplinkoje, kuris dėl jo žalos visuomenei priskiriamas prie visuomeninę reikšmę turinčių veikų. Pagalba smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims teikiama: psichologo, teisinės, socialinės, sveikatos priežiūros, švietimo, apgyvendinimo ir kt. būtinos paslaugos, teikiamos valstybės, savivaldybės institucijų ir nevyriausybinių organizacijų smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims. Lietuvoje nėra renkami išsamūs oficialūs statistiniai duomenys apie smurto prieš moterį šeimoje paplitimą. Smurto prieš moteris problemą tyrinėjo G. Purvaneckienė, J. Šeduikienė, A. Purvaneckas, R. Mikalajūnaitė, J. Reingardienė ir kiti autoriai. Lyčių lygiateisiškumo problemos, lyčių kultūriniai, socialiniai aspektai taip pat lyties tapatybės problemos nagrinėjamos A.Vosiliūtės, V. Šidlauskienės, V. Kanopienės ir kitų autorių darbuose. Anot A. M. Pavilionienės (2007), Lietuvoje labai stinga visuomenės švietimo šia tema bei prevencijos priemonių, krizių centrų smurto aukoms reabilituoti bei smurtautojams perauklėti, suteikiant jiems teisinę, psichologinę ir švietėjišką paramą.
Objektas - moterų patyrusių smurtą šeimoje psichosocialinės problemos.
Tikslas - išnagrinėti, moterų patirusių smurtą šeimoje, psichosocialines problemas.
Uždaviniai:
1. Apibūdinti smurto šeimoje rūšis ir jų sąveiką.
2. Išnagrinėti smurto šeimoje priežastis.
3. Nustatyti moterims patyrusioms smurtą šeimoje kylančius sunkumus.
Metodai:
1. Mokslinės literatūros apžvalga;
2. Anketinė apklausa;
3. Kiekybinių duomenų analizė.
Baigiamajame darbe atskleistos tokios bendrosios ir specialiosios socialinio darbuotojo kompetencijos:
* Gebės vadovauti socialinėms programoms ir būti efektyviu projekto komandos nariu. Ši kompetencija atskleidžiama teorinėje darbo dalyje 1.5. poskyryje, apibūdinant socialinių paslaugų paramos programą moterims nukentėjusioms nuo smurto.
* Gebės prognozuoti socialines problemas. Kompetencija atskleidžiama 1.4. dalyje analizuojant požymius leidžiančius suprasti, kad moters šeimoje yra smurtaujama.
* Gebės sudaryti paramos programą. Ši kompetencija atsiskleidžia 1.6. teorinėje darbo dalyje, analizuojant socialinių paslaugų paramos programą moterims nukentėjusioms nuo smurto.
* Gebės teikti socialines paslaugas. Kompetencija atskleidžiama 1.6. dalyje, poskyryje analizuojant socialinių paslaugų poreikį moterims patyrus smurtą šeimoje.
* Gebės vykdyti prevencinę veiklą. Ši kompetencija atsispindi 1.5. ir 1.6. dalyse apibūdinant socialinio darbuotojo veiklą su smurtaujančiais vyrais ir analizuojant visus įmanomus būdus, kad būtų užkirstas kelias smurtui šeimoje.
* Gebės taikyti komandinio darbo principus. Kompetencija atskleidžiama teorinėje darbo dalyje, 1.6. poskyryje, apibūdinant komandinio darbo privalumus siekiant klientei suteikti kuo kokybiškesnę paslaugą.
"Socialinio pedagogo pagalba, sprendžiant tėvų ir vaikų konfliktus" -
Pedagogika - Diplominis
ĮVADAS
I. Socialinio pedagogo pagalba sprendžiant tėvų ir paauglių konfliktų priežastis ir
sprendimo galimybes apžvalga teoriniu aspektu
1. Paauglių psicho-socialinė charakteristika
2. Tėvų ir paauglių konfliktų priežasčių analizė
3. Tėvų ir paauglių konfliktų sprendimų galimybės
4. Socialinio pedagogo pagalba
II. Tėvų ir paauglių konfliktų priežastys ir sprendimo galimybės, tyrimas
1. Tyrimo metodika
2. Tyrimo rezultatų analizė
2.1.1. Tėvų ir paauglių konfliktų priežastys ir sprendimo galimybės: tėvų pozicija
2.1.2. Tėvų ir paauglių konfliktų priežastys ir sprendimo galimybės: paauglių pozicija
Išvados
Literatūra
Ištrauka:
Myers D.G. (2000, p.107) teigimu paauglystė – pereinamasis laikotarpis nuo vaikystės į suaugusiųjų pasaulį, trunkantis nuo lytinio brendimo pradžios iki savarankiško gyvenimo. Petrulytės A. (2003, p.31) teigimu, paauglystės emocinei raidai būdingas jausmų nepastovumas, padidėjęs jautrumas, jaudinimasis dėl nelabai svarbių dalykų. Kaip teigia Navaitis G. (2001, p.10), paauglio „Aš” raidą lemia brendimo ir statuso kaita. Intensyvus paauglio savęs suvokimas, vertinimas, savęs vaizdo susidarymas, pozicijos gyvenime ieškojimas formuoja identiškumą. Anot Myers D.G. (2000, p.107) jis formuojasi plečiantis paauglio patyrimui ir pajėgumui svarstyti, susidaryti sąvokas, vertinti įvykius ir reiškinius. Kaip teigia Čiuladienė G. (2006, p. 106) vienas ryškiausių paauglystės bruožų yra konfliktiškumas.
Temos aktualumas. Tėvų ir vaikų konfliktai yra itin sena ir nuolatos aktuali problema, todėl jos tyrinėjimas yra ganėtinai sudėtingas reiškinys. Plačiai paplitusi nuomonė, kad paauglystės laikotarpiu jauni žmonės linkę konfliktuoti su tėvais, priešintis jų pristatomiems gyvenimo reikalavimams. Paauglio elgesys šeimoje dažnai nagrinėjamas „konfliktų“ požiūriu. Paauglių sąveika su aplinka yra vienas iš veiksnių, nulemiančių paauglių krizės pobūdį ir mąstą. Sėkmingai socializuodamasis bendruomenėje paauglys neišgyvena didelės įtampos, jaučiasi reikalingas – vertinamas „kaip žmogus, sugebantis savo veikla ir idėjomis praturtinti bendruomenės gyvenimą“ (Uzmonienė M., 2003, p. 30). Ir atvirkščiai, socializacijos nesėkmės lemia atstumtos, nereikalingos, savo elgesiu keliančios bendruomenės nariams baimę ir nepasitikėjimą asmenybės formavimąsi. Tada paauglys išgyvena įtampą, provokuoja konfliktus, kartu ir pedagogines problemas (Čiuladienė G., 2006, p. 106).
Tėvų ir vaikų konfliktas nuolatinis ir amžinas. Turbūt jis vyks tol, kol egzistuos žmonija. Tačiau kiekvienu laikmečiu tarp tėvų ir paauglių kylančių konfliktų priežastys yra skirtingos, ir yra sprendžiamos savaip, dažnai įsikišant ir socialiniui pedagogui.
Socialinis pedagogas yra tėvų ir vaikų socialinės aplinkos trečiasis dalyvis, turintis tikslą taip paveikti juos, kad pastarieji kuo sėkmingiau galėtų spręsti problemas ir integruotis į socialinę aplinką. Atsižvelgiant į šeimos nesutarimus, socialiniam pedagogui keliamas tikslas- padėti tėvams ir paaugliams spręsti iškilusių konfliktų problemas ir ieškoti sprendimų galimybių.
"Gamybinės praktikos ataskaita" -
Kita - Diplominis
Turinys:
1.Įvadas
2.Įmonės struktūra ir valdymas
3.Įmonės remonto dirbtuvių (TP punkto) planas su įrengimų išdėstymų
4.Remonto dirbtuvėse (TP punkte) esančių įrengimų sąrašas
5.Įmonėje atliekami remonto ir TP darbai
6.Įmonės žmonių darbo sauga, priešgaisrinė apsauga ir gamtosauga
7.Automobilio variklio diagnostika ir remontas
8.Automobilio transmisijos diagnostika ir remontas
9.Automobilio važiuoklės diagnostika ir remontas
10.Automobilio valdymo įrenginių diagnostika ir remontas
11.Automobilio elektros įrengimų diagnostika ir remontas
12.Automobilio kasdieninė priežiūra
13.Išvados ir pasiūlymai
Įvadas.
Gamybine praktika atlikau Ukmergėje Deltuvos g. 22 UAB ‚TAVO SERVISAS‘ įmonėje. Praktika atlikinėjau nuo kovo 7 dienos iki birželio 17 dienos.
Šiuolaikiniai automobiliai yra aukšto techninio lygio ir puikios kokybės, tenkinančios net gana įnoringus vairuotojus. Kita vertus, tobulumui rybų nėra. Eksploatacijos metu kinta automobilių sistemų, prietaisų, įrenginių, mazgų techninė būklė, taigi neišvengiamai reikalinga jų techninė priežiūra, remontas.
Lietuvai tapus nepriklausoma valstybe, sparčiais tempais keitėsi automobilių parkas – strūkturinių, kiekybiniu ir kokybiniu požiūriu. Kuklių techninių galimybių, mažai patikimi ir greitai senstantys rusų gamybos lengvieji automobiliai sėkmingai ir greitai sugrįžo į Rusiją ir kitas NVS šalis, o į jų vietą pradėjo plūsti geresnės kokybės kiek naujesni, o dalis – ir visai naujų automobilių iš Vakarų Europos ir Azijos šalių. Neekonomiškus ir nepatikimus sovietmečio krovininius automobilius ir autobusus baigia pakeisti Vakarų Europos ir Skandinavijos šalių transporto priemonės. Šių dienų vakarietiški automobiliai patikimesni, ekonomiškesni, ekologiškesni, o naujos kartos – labai sudėtingi. Daug kainuoja ir komplikuota jų priežiūra, nes reikalinga sudėtinga ir brangi elektroninė programinė diagnostikos aparatūra, įranga, įrankiai. Pasikeitė priežiūros, remonto samprata ir esmė. Ankstesnės technologijos nebetinkamos šių laikų automobilių priežiūrai ir remontui.
Norint suremontuoti automobili, labai didele reikšmę turi tinkamai ir kruopščiai planuojami remonto darbai. Tinkamai suplanavus darbų eigą, metų bėgyje galima užsiplanuoti dalių, remonto medžiagų, net darbininkų skaičių. Dirbtuvių apkrovima, bei valdyma reikia planuoti taip, kad jos kiekviena diena, visus metus butu apkrautos vienodų darbų skaičiumi. Jaigu laiku atliekami tech. aptarnavime numatyti darbai, reguliavimo, tvirtinimo, valdymo, plovimo darbai, tai susidaro pačios palankiausios salygos, visai automobilio sistemos mechanizmams dirbti.
Eksplotavimo salygų kategorijos, didžiausias techninio aptarnavimo periodiškumas priimtas lengviesiams automobiliams, ir autobusams. Vidutinis sunkvežimias ir mažiausias savivarčiams automobiliams. Techninis aptarnavimas atliekamas pagal plana, grafika, kuris sudaromas visoms transporto priemonėms, ar poriekaboms.
"Informacijos Sistemos. Baigiamosios praktikos ataskaita" -
Informatika - Diplominis
Praktikos atlikimas
Įmonės ir jos veiklos aprašymas
Įmonės IS analizė
Praktikos užduoties analizė
Pradinių duomenų analizė
Duomenų transformavimas
Programos išeiga
Darbo metodų ir priemonių pasirinkimo pagrindimas
Praktikos eiga
Inspekcijos fazė
Verslo modeliavimo disciplina
Projekto planas
Projekto rizikos
Reikalavimų disciplina
Sistemos naudotojai
Funkciniai sistemos reikalavimai
Nefunkciniai sistemos reikalavimai
Kontrolinis taškas
Tyrimo fazė
Analizė ir kūrimas
Kontrolinis taškas
"Informacijos Sistemos. Baigiamoji praktika" -
Informatika - Diplominis
Informacijos Sistemų studijų programos baigiamosios praktikos ataskaita.
Įmonės ir jos veiklos aprašymas
Įmonės Informacinės sistemos analizė
Kompiuterinių sistemų tobulinimo galimybės
Įmonės veiklos analizė ir diagramos
Praktikanto darbo vieta, darbo priemomės, darbo laikas
Sistemos panaudos atvejų diagrama ir aprašas
Sistemos duomenų bazės esybių ryšių (ER) diagrama
ir t.t.
"Informacijos Sistemos. Autoservisų infomacinės sistemos projektas." -
Informatika - Diplominis
Informacijos Sistemos. Diplominis darbas. Autoservisų informacinės sistemos projektas.
ĮVADAS
Kilmė
Baigiamojo darbo tikslai
Prielaidos
Baigiamojo darbo Grantt‘o diagrama.
Pagrindimas.
Išteklių poreikis.
Pasirinktų priemonių pagrindimas.
PROFESINIŲ KOMPETENCIJŲ SĄRAŠAS
UŽDUOTIES FORMULAVIMAS
Pradiniai duomenys.
Užduotys BD tikslui pasiekti.
Bendri reikalavimai sistemai.
INFORMACIJOS ŠALTINIŲ APŽVALGA
Knygos.
Elektroniniai šaltiniai.
UŽDUOTIES ANALIZĖ
Įmonės bei jos veiklos aprašymas.
Įmonės veiklos diagramos.
Įmonės kompiuterinių sistemų analizė.
Kompiuterinių sistemų tobulinimo galimybės.
Įmonės pageidavimai kuriamai sistemai.
Įmonėje naudojamos buhalterinės programos aprašymas.
Projektavimo metodologija OMT.
Sistemos panaudos atvejų diagrama ir aprašas.
PROJEKTINĖ DALIS
Veiklos diagramos.
Sistemos duomenų bazės esybių ryšių (ER) diagrama.
Klasių komunikacijų diagrama.
Informacijos apibendrinimo diagrama.
Įvykių diagrama.
Būsenų diagrama.
Eskizinė klasių diagrama
Detali klasių diagrama.
Išorinė duomenų bazės vartotojo sąsaja
Integravimas su buhalterinės apsktaitos sistema.
EKONOMINIS PAGRINDIMAS
Įmonės išleidžiami pinigai procesams, kuriuos iš dalies atliks kuriama sistema.
Sistema ir darbuotojai.
Sistemos taupomi kaštai.
BD Sąnaudos.
IŠVADOS IR PASIŪLYMAI
INFORMACIJOS ŠALTINIŲ SĄRAŠAS
PRIEDAI
"Informacijos Sistemos. Baigiamosios praktikos ataskaita." -
Informatika - Diplominis
Informacijos Sistemų studijų programos baigiamosios praktikos ataskaita.
INDIVIDUALI PRAKTIKOS UŽDUOTIS
ĮVADAS
ĮMONĖS APRAŠYMAS
Įmonės paslaugos
NAGRINĖJAMOS PROBLEMOS
SPECIALIOJI DALIS
KALENDORINIS DARBO PLANAS
PRAKTIKOS UŽDUOTIES ANALIZĖ
Tikslai
Tiekėjų sąrašas
Iškylančios problemos
Reikalavimai problemoms spręsti
DARBO METODŲ IR PRIEMONIŲ PASIRINKIMO PAGRINDIMAS
Naudojama programinė įranga praktikos metu
PRAKTIKOS EIGA
Įmonės veiklos analizė
Skanerių- kaupiklių analizė
PRAKTIKOS REZULTATAI
IŠVADOS IR PASIŪLYMAI
INFORMACIJOS ŠALTINIAI
PRIEDAI
"VAIKO VEIKSMŲ SU DAIKTAIS YPATUMAI" -
Pedagogika - Diplominis
Vaiko veiksmai su daiktais - savitas vaikystės fenomenas.
Ikimokyklinio amžiaus vaikų pažinimo raidos vystymasis.
Vaiko veiksmų su daiktais reikšmė ugdymui.
Pagrindinė ikimokyklinuko veikla - žaidimas.
Aplinkos įtaka vaiko veiksmams su daiktais.
Pedagogo vaidmuo vaikui veikiant su daiktais.
Tyrimo metodologija.
Tyrimo tikslas, hipotezė, uždaviniai, metodai.
Tyrimo metodika, tiriamieji.
Tyrimo rezultatai ir jų analizė.
Ikimokyklinio amžiaus vaikų atliekami veiksmai su daiktais.
Vaikų daiktų pasirinkimas savo sumanymams realizuoti priklausomai nuo amžiaus.
Vaikų daiktų pasirinkimas savo sumanymams realizuoti priklausomai nuo lyties.
Kompetencijų ugdymas vaikams veikiant su daiktais.
Pedagogų nuomonė apie vaiko veiksmus su daiktais.
"Marketingas. Reklama." -
Kita - Diplominis
projektas apie "Reklamą".
Relamos klasifikacija,
Reklamos klasifikacija pagal turinį,
Reklamos požymiai,
Tarpdiscipliniškumas,
Reklamos funkcijos,
Epocha "iki marketingo": nuo mainų pradžios iki XVIII a. vid.,
Masinių komunikacijų epocha: iki XX a. pr.,
Tyrimų epocha,
Reklamos socialinės funkcijos,
Reklamos ekonominės funkcijos,
Komunikacijos procesas,
IMK (integruotų marketingo komunikacijų sistema),
IMK planavimo etapai,
IMK modelis,
Procesas,
Reklamos procesas ir jo kūrimo etapai:
Iš viršaus į apačią,
Iš apačios į viršų,
Verslo plėtros koncepcijos reklama.
Prekės ženklas,
Prekės diferencijavimas,
Svarbu sukurti ne kainą, o vertę.
Google, Zara, Starbuck.
Konkurencinė reklama.
Reklamos kartojimas
Marketingo faktoriai ir reklamos kartojimas,
Reklamos žinutė ir kartojimų skaičius,
Reklamos skleidimo priemonės ir kartojimų skaičius,
ELM (panašumo į tiesą tikslinimo modelis) Elaboration Likelihood Model,
Centrinis įtikinimo būdas,
Periferinis įtikinimo būdas.
Centrinis informacijos apdorojimas,
ELM tyrimai,
Kognityvinės reakcijos modelis,
KA ir PA valdymas,
Faktoriai, kurie lemia vartotojų motyvaciją ir gebėjimus apmąstyti reklamos turinįm
Vartotojų poreikiai,
Motyvai / poreikiai (pagal Maslow piramidę),
Motyvai,
Poreikių patenkinimo įvertinimas,
Vartotojų grupių ir rinkos segmentų nustatymas,
Prekių tyrimas,
Rinkos tyrimas,
Reklamos tyrimų laukas,
Reklamos tyrimai,
Vartotojų tyrimas,
Vartotojų grupių ir rinkos segmentų nustatymas,
Reklamos planavimas,
Reklamos planas gali būti trijų lygių,
Reklamos plane turi atsispindėti trys strategijos,
Reklamos kampanijos laikas,
Reklamos tikslai,
Reklamos tikslas - pardavimų dydis arba pelnas,
Tikslų nustatymas,
Reklamos tikslai ir reklamos piramidė,
Planavimas,
Reklamos planavimas,
Reklamos planavimas ir sprendimai,
Rinkodaros planų rūšys,
Informacijos vieta reklamoje,
Informacijos reklamoje suvokimo procesas,
Suvokimo problemos,
Reklamos apgaulės ir klaidinimo tendencija,
Pasąmonės reklama,
Prekės ženklas kaip informacijos forma,
Meninė, vaidinė informacija
Kaip pvz kai nesilaikoma santykio,
Reklamos informacija,
Klaidinanti reklama,
Kontraversiška reklama Lietuvoje ir pasaulyje. Pasirinktų pavyzdžių analizė.
Reklamos etika,
Reklamos personažai,
Personažo naudojimo trūkumai.
Kūrybos revoliucija:
David Ogilvy,
William Bernbach,Rosser Reeves,
Appie in Spe.
Reklamos kūryba,
Reklamos verslo organizavimas, reklamos agentūraL struktūra ir veikla.
"Verslo planas" -
Ekonomika - Diplominis
Verslo planas.
Verslo aprašymas.
Verslo srities aprašymas.
Verslo idėjos aprašymas.
Verslo tikslai, vidinės veiklos organizavimas.
Paslaugos aprašymas.
Marketingas.
Rinkos apžvalga.
Konkurencijos analizė.
Marketingo planas.
Kainodaros strategija.
Reklama ir rėmimas.
Paslaugos teikimas.
Įmonės vykdomų darbų aprašymas.
Verslo vietos parinkimas.
Patalpos ir įrenginiai.
Transportas.
Personalo parinkimas.
Paslaugos teikimo savikaina.
Vadyba.
Organizacijos valdymo modelis ir stilius.
Organizacinė firmos struktūra.
Rizikos veiksniai.
Galimos problemos ir kliūtis.
Alternatyvi veikla.
Finansai.
Kapitaliniai įdėjimai ir jų panaudojimas.
Lūžio taško įvertinimas.
"Style in letter and its mantaince in translation" -
Anglų kalba - Diplominis
TYPES OF LETTERS, STYLES OF LETTERS: (Formal letters, Semi-formal letters) Structure of formal/semiformal letters (Sender’s address, Date, Recipient’s address, Salutation, Punctuation after the salutation, Body, Closing Phrase), Informal letters. COMPARATIVE ANALYSIS OF ENGLISH AND LITHUANIAN
STYLES OF LETTER WRIRTING: Application Letter (Structure and Content of Application Letter, Useful language), Curriculum Vitae (CV), Letter of Inquiry (Structure and Content of the Letter of Inquiry), Letter to the Authorities/Editor (Structure and Content of the Letter to the Authorities, Structure and Content of the Letter to the Editor), Letter of Complaint (Structure and Content of the Letter of Complaint), Letters for Special Occasions (Invitation, Structure of invitation letter, Useful language, Congratulation).